lördag 3 januari 2009

Sverige är fantastiskt...

...eller hur?

Jag var idag ute och promenerade på stan, ner via långgatorna till Masthuggstorget och sedan vidare på Karl Johansgatan ner till Klippan och Röda Sten. En underbar promenad i ett vinterkallt Göteborg med en vinande vind men solen sken, så i lä var det mycket behagligt. På väg hem gick jag in på bolaget och köpte några öl och gick vidare och blev sugen på äta en bit mat. Jag gick in på en av majornas trevliga krogar, men hann knappt säga hej förrän jag ombedes att gå! Servitrisen hade upptäckt min bolagskasse och frågade om jag hade starkvaror i den? Ja, sa jag, vad då då? Jo ser du, nu är det så att man får inte komma in på krogen med en bolagskasse med starkvaror i! Va fan är det frågan om? Jag trodde hon skojade med mig, men hon stod på sig, så jag fick lomma iväg utan en god bit mat! Sverige är fantastiskt, eller hur?! Vad skall bli nästa förbud? Kanske det här att du inte får använda skithuspapper när du skall torka dig i röven?! Vem vet?! Vi svenskar går ju med på all skit vår storebror hittar på!
Jag blir trött!

Inga kommentarer: