tisdag 8 september 2009

America

Min vän Andy Richardson i Leicester, England har gjort en bland cd till mig, på den finns en låt jag fastnade för lite mer än de andra, det är Horse With No Name med America från 1972, jag var då endast 13 år när den var aktuell och lyssnade inte direkt på sån här musik då, på den tiden var väl det Elton John, Stones vad jag kommer ihåg. Men nu år 2009 lyssnar jag gärna på den här låten om och om igen. Man kan ju undra om jag gått och blivit sentimental på gamla dar, ja det kanske är så. Och min första visdomstand kom fram förra året, 49 år! Lyssna och njut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjordes mycket bra musik då. Den här var riktigt trevlig, och jag kan iaf bli sentimental för mindre..

Gamla dar
är det där vi är nu
Gamla Gubbar

Jag kom att tänka på att jag kanske är skyldig dig pengar???
Konsertbiljett???

Drake sa...

Vill du ha ett helt album med America så kan jag hjälpa dig med det

Rustan sa...

Jo, men jag tackar Drake! Självklart vill jag ha en hel platta md America, shoot!