fredag 18 september 2009

Bad buisness!

Tidningen Computer Sweden är riktigt fula i deras marknadsföring/annonnskampanj! Eller så e dem bara dumma eller slarviga? Jag tog del av deras annonskampanj och det innebar att för 99 kr. så skulle jag få 9 nr av tidningen, ja eller 10, nåt sånt. Och samtidigt skulle jag få en premie som var ett allverktyg med ficklampa. Jag köpte det helt rakt av! Vad händer jo tidningen kommer och allverktyget kommer och för det måste jag gå ner och hämta det i en spel och tobaksaffär för att det var för stort för att lägga i brevlådan. Och efter ett par dagar kom ytterliggare en avi som sa att jag hade något att hämta i spelbutiken, ytterliggare ett allverktyg att hämta ut! Och historien upprepas sig för att ytterliggare någon senare dag så damp det upp en ny avi! Så härstod jag med tre allveerktyg, tack CS! Prenumenationen gick ut och tidningarna slutade att komma i sisådär två månader, för sen helt plötsligt börja ramla ner Computer Sweden tidningar i min brevlåda igen! Jag hade ju inte bundit mig för att fortsätta prenumenationen så jag tänkte okej, vill dem skicka ut tidningen så okej för mig! Sedan en dag kom ju då den där räkningen på 400 spänn nånting, what! Det stod att mitt abonnemang hade gått ut och detta var en påminnelse att betala fortsatt abonnemang. Never jag betalar inte dessa stålar, så jag ringde upp tidningen och frågade vad det var frågan om. Och kvinnan sa då bara, okej då avslutar jag ditt abonnemang! Va? Det gick ju ut efter de 9 tidningar jag hade beställt. e dem helt dumma i huvudet, eller chansar dem och tror jag betalar räkningen? Fult, fult och girigt känns det som! Aldrig mer Computer Sweden!

Inga kommentarer: