torsdag 24 september 2009

Ja, ja, ja!

Vissst e han bra Herr Oldsberg, eller hur? Detta, här är ditt liv är hans riktigtiga livsprojekt, ja jag menar det, han har slagits med SVT för att få göra detta program! Och han gör det bra, han är ett proffs, for sure!

Men, tillbaka till 70-talet då jag som oftast på somrarna tog mig till Smithska Udden för att bada ihop med Västra Frölundas stjärna i handboll på den tiden, Reine Svensson, som uppfortstrade mig i handboll, och jag var bäst på den tiden! Anyway vi brukade bada där och vem kom och gjorde detsamma om inte Herr Oldsberg, ung på den tiden, men lika spjuveraktig som idag. Tillsammans med honom brukade alltid Fredrik Belfrage vara med, även han en ung man. Det blev en en hel del gott tugg oss emellan, men skrattet fanns alltid där och som oftast handlade det om sport!

Åren gick och nu kommer jag tillbaka till tiden jag spenderade på Vickan, detta underbara ställe! Nu snackar vi 80-tal! Och Cosmo, Jack, Masken och jag tillbringade många helger där, ibland var vi där även på vardagar också, ett fantastisk ställe att träffa goa männskor och ibland hände det att jag vaknade upp på en helt okänd adress! Just like that!

Men tillbaka till Herr Oldsberg, för visst var det så att han också brukade gå på Vickan, det var även hans stammis ställe och det blev en och annan kram med denna stora man, jag menar han är även stor i kroppen den gode Ingvar. Han bor ju på Vasaplatsen och jag tror nog han gillade Vickan, precis som oss andra på den tiden istället för Smaka och andra tråkiga restauranger som ligger där nu.

Fastän jag har träffat honom och kramat honom så tycker jag nog att han är en j-la bra proglamledare!

Kram Ingvar

Inga kommentarer: