söndag 15 november 2009

Men f-n va bra det va!

Eftersom jag var ute och slarvade igår tänkte jag ta det lugnt hemma ikväll och kolla en inspelad dvd med Galeasen! Men icke sa nicke! C-G, mr Mcfarthur ringde och så var lampan tänd igen. Efter vissa missförstånd hamnade jag återigen på KoM Bar. Egentligen skulle jag cyklat till Freddies Downtown och lyssnat återigen på bandet som igår spelade på KoM Bar, men det regnade så inihelvete så jag la ner det! Åter på Kom bar och vilken tur, där spelar ett band som heter Eldrupeed och vilket band! Dessa 19 åringar spelade Zappa musik och egna låtar i Zappa anda, det är det bästa band jag nånsin har hört på Kom Bar och alla med mig sa likadant, alla var lyriska! Oh Dear, fucking hell, just like that, det är ord som jag älskar och det beskriver detta band! Hur bra som helst och de var spelning på känsla och inte perfektionism! Vilka grabbar!
Så om ni vill lyssna på ett av Sveriges bästa band just nu gå då till KoM Bar 18 dec. för att då spelar dom igen där! Säg inte till för många vänner för då blir det trångt!

I have the same feeling as my english friend John had when he saw Free for the first time in a local pub somewhere in London! The band Free, Paul Rodgers and so on was just like 19 years old and my friend John was in the same age. And John and his friend listen to band every week, but that night with presumed Free was something different! And now you can see what happend to them, they are mega rockstars today! So it can be happen with this guys in Eldrupeed! They are great!

Och C-G, Bobby och jag gick vidare till Karlssons Garage för en sista pilsner. och vem mötte vi på där om inte denna riktiga Rögle fan! Rögle förlorade med 5-4 mot Indianerna ikväll, men han var lika trevlig ändå, bara man inte sa nåt om Malmö!!! Det verkar vara ett j-la krig mellan Malmö och Rögle! Anyway denna Rögle gubben var helt cool!

Inga kommentarer: