torsdag 24 december 2009

Jullunch!

Gårdagen bestod i att sitta online på ATG och spela vinnare och plats i tv 4:a sports uppesittarkväll med V75 från Solvalla. Och jag förlorade hela tiden, va det inte galopper så satt hästarna instängda! Men jag var varm i kropp och själ tack vare Mor Annas pepparkakor och denna ljuvliga dryck, Dufvenkrooks glögg Amore Hjortron! Mycket smaklig, lite syrlig med inslag av mina favorit bär hjortron! Hyvens gott! (Som jag köpt efter ett tips från min vän Cosmos dotter Sannas blogg)

Nu intagit jullunch bestående av Vörtbröd med god extralagrad Herrgårdsost till. Men även drömsill, kräftmarinerad sillfilé från fiskarbröderna, hum, smakade mumma! Till sillen Mjälloms rund tunnbröd. Skinka, prinskorvar och köttbullar inköpt hos Dohse i Saluhallen smakade utmärkt, men så kostade det lite extra också! Allt det här sköljdes ner med en Wisby Julbrygd, som jag fått av min vän Anders "Gotland" och en Mysingen Midvinterbrygd samt den lille till, Absolut!

Nu får jag se om jag orka tillaga kräftmarinerad fiskfilé till middag? Det blir nog snarare kvällsmat!

Det ända tråkiga i tillvaron just nu är min snörvliga förkylning, man kan aldrig få vara sådär riktigt nöjd och tillfredställd, alltid är det något......
......men, men GOD JUL!