söndag 10 januari 2010

Kroppsfixering!

Kollar nu vinterstudion på tv och blir nästan kräkfärdig när jag ser dessa trimmade männskor både skidandes i terrängen men även dessa vältränade nissar som sitter i studion! Träning, träning, träning och åter träning snackas det om! Men jag tror att dessa männskor som ska åka Vasaloppet, springa Göteborgsvarvet helt enkelt gör det i stället för att göra som anorektiker gör, det handlar om två saker tror jag. 1. Dessa männskor måste bibehålla en kroppsform för att bli omtyckta av andra(fåfänga) 2. De måste träna för att det har blivit en drog för dem(träningsnarkomaner) Och va e det som är så bra med det? Nä, den j-la friskvårdshysterin har spårat ur, egofixeringen har nu nått höjder som kan förstöra samhällen! Jag lägger mig i soffan och stänger av vinterstudion! Ps! Jag vet vad träning är om ni inte tror mig fråga Lars-Erik Säll han körde skiten ur mig och många andra i min ungdom, fy satan vad vi fick springa! Ds!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är aldrig försent för en comeback

Jag gillar min drog