lördag 27 februari 2010

Alla dessa dårar!

C-G, en jobbarkompis, och jag tog oss ner till Sejdeln för en bit mat och öl, just like that! Mycke skratt och gott snack! Vi gick vidare till Rover, knökfullt, men ändå hittade vi två stolar intill en samling folk därav en amerikanare som Pratade, SKREK! Ut vad han ville säga, what a tart! Han hördes över alla i sällskapet, en sån där GAPHALS! Typiskt USA! Anyway, hans svenska kompis hörde att vi på svenska snackade skit om honom, och då hörde jag han säga - Fucking gays,(bögar)! Så helt plötsligt blev vi kompisar bögar!

Okej, varför allt det här med "vad är du" eller "är du sån"? Varför kan inte folk släppa det här med gay eller inte, men är man ute på krog är det så innihelvete viktigt om man är bög/flata eller hetero!

Jag vet vad jag är, alltså inte gay, men när man är ute i kroglivet idag så kan man uppfattas för det, På 70-80- talet fanns inte bögar! Anyway, man får vara som man vill! Men! folks attityd är den samma! Varför så viktigt det här med - Är du bög, flata, bisexuell ,eller hetero?

Min syster som dog för 2 år sedan blev lesbisk de sista levnadsåren, men hon fick ändå innan dess två härliga barn med Lennart! Och sedan träffade hon Torkild, mina tankar just nu går till den goda tiden Inger hade med Torkild, det var en fin tid, tack Torkild!

Kroglivet är i sig själv ett liv för sig själv, med de mest förufattade meningarna som finns på den här jord!

Att vara på krogen och tro att man är i himmelriket, med eller utan kokain är bara ett sätt att lura sig själv!

Jag skulle kunna berätta hur många storys som helst genom 20 år på krogen, men det finns inte plats här!

Okej då här kommer en skröna!

Kommer senare, nu är jag bara så trött på allt som heter krogliv!

1 kommentar:

Anonym sa...

fucking gays behöver inte betyda bögar. kanske ropade han guys, vilket är ett ord man kan använda oberoende av kön, typ, hallå där, djävla snubbar, vad snackar ni om?!
Det kan låta väldigt likt. mvh /B