torsdag 18 februari 2010

La Dolce Vita......

....är nu inne på sin slutspurt! Idag gick jag på min SISTA långledighet, fan vad har jag gjort? Jo, jag skall sluta arbeta natt efter ca. 20 år och börja jobba dagtid, hur nu det skall gå? Hm, jo, jag tror stenhårt på det, lediga kvällar, men alla dessa tidiga mornar, det blir problemet, att kravla ur sängen sisådär 06.00! Puh, svettigt, men jag skall fixa det! Nattjobb kan aldrig vara bra för kropp och själ och framförallt inte på Sahlgrenska i dessa spartider, jag lovar det kommer att bli kaos att rekrytera nattpersonal inom sinom tid på SU, var så säker! Men det löses säkert med att personalen måste börja jobba både dag och natt, back to the stoneage! Men nu skall jag njuta extra mycket denna sista långledighet, sedan börjar allvaret!

2 kommentarer:

Drake sa...

20ÅR PÅ NATTEN!! Det var som...
Lycka till!

Evelina sa...

Kommer garanterat gå superbra :)