lördag 6 februari 2010

Live in Örebro!

Tåg mig upp till Örebro med SJ SJ, gamle vän! Och i dessa istider var jag bara 10 minuter försenad, strongt!!! Väl uppe träffade jag min vän Peos pojkar, här Vilmer och Anton.

Men även Peos dotter var på besök, Lina som nu själv har blivit mamma! Här sitter hon med sin brorsa Noel.
.
Senare på kvällen stack Peo och jag iväg till Mastodont MC-klubb för att lyssna på lite rock och blues. Och mannen bakom kvällens gig ser du här, Anders Damberg tillika ägare av Örebros häftigaste skivaffär, Najz Prajz! Här tillsammans med skidåkarkompisen Anders Sundell.
.
Första bandet ut var Non-circumsized Jewish Cooks, bandnamnet påkommet i stunden efter spelningen!! Hm, konstigt, men, men! peter lindström, banjo, kristoffer Sjödahl, akustisk gitarr och Mattias Lilja, elgitarr.
.
Kvällens höjdpunkt ända från Austin, Texas var Rick Broussard med band, härligt sväng och genuin sydstatsrock, fantastiskt! Tack, Damberg för att du tagit dessa herrar till Örebro!

Inga kommentarer: