fredag 14 maj 2010

:And There Was Light

En kompledig fredag och jag kom på att utställningen :And There Was Light pågick i Eriksbergshallen. En bra dag för ett besök tänkte jag för gör jag det inte idag lär jag nog inte komma dit någon annan dag heller! Tog båten vid Rosenlund och solen värmde i snålblåsten.
.
Utställningen håller på fram till 15 augusti och Eriksbergshallen ligger i ett nu trevligt ombyggt område. Långa promenadsstråk längs älven. Och när vädret var som idag kan jag inte klaga på något!
.
Men okej priset, 225 kr. var väl lite högt satt, med tanke på vad man fick för dessa pengar. Da Vincis La Bella Principessa var original och nu har jag då sett den, men Nattvarden som du ser här ovan är en reproduktion och gott om reproduktioner var det! En gigantisk skulptur föreställande David gjord av Michelangelo var dock intressant att se om en den också var en reproduktion! Sedan fanns även alster av Raphael och andra konstnärer med anknytning till Da Vinci och Michelangelo.
.
Efter någon timmes tid tyckte jag mig vara en värd en pilsner och varför då inte en Eriksberg. Den smakade bra och passade ju bra in när jag ju befann mig i, ja just det, Eriksberg!

Inga kommentarer: