måndag 23 februari 2009

Förändringens tid!

Det är både på gott och ont att vandra inne i city av Götet, det onda är att man knapp känner igen en affär eller krog nuförtiden, det har pluppat upp hur mycket nytt som helst sedan tiden då jag mer ofta tog en liten runda nere i city. Det goda är att det är lite spännande att se vad alla dessa för mig nya affärer och krogar har att erbjuda, inte för att jag skulle hinna med att utforska det på en dag, nej, men det gör att nästa tillfälle för en promenad ner till city gör att jag ju kan kolla in nått nytt hak eller affär som ser intressant ut! Man kan ju undra vad det är som gör att det är en sådan omsättning på affärer och krogar? Nyhetens behag? No buisness in it?

Men ett säkert ställe som står kvar sedan lääääääänge och fungerar som det alltid har gjort är Mauritz kaffehus, där har jag fikat genom alla år om en med olika lång tids mellanrum, det som gör att jag ser att tiden inte står stilla hos Mauritz är priserna. Idag får man hosta upp 47 spänn för en "stor" kopp ganska starkt kaffe ihop med en rågbulle! "The times they are a-changin"
.

1 kommentar:

cosmo sa...

precis och nu har dom konkurrens också