söndag 5 april 2009

Sicken lörda!

Och jag var ju bara tvungen att logga ur mig från Spotify och ta en snabbdusch, frukost för att ge mej ut i det förbannade bra väder som rådde igår! Vilken himla stooooor lampa som lös därute, och vilka sköna grader i luften, whaw, something is going on! Trampade ner mot Järntorget vidare Kungsgatan upp och vem stöter jag på där om inte the one and only "smygar´n" Jack!

Jack var på väg hem, men hängde på mej ner mot city igen. Det var folk överallt, visst kändes det som att alla hade gått man ur huse, längsen jag sett nåt liknande! Vädret inbjöd på en pilsner på någon trevlig uteservering, men j-lar va svårt det var att hitta plats på någon av dessa, det var smockfullt överallt.

Vi var tappra och hittade tillslut Åtta Glas och fick sittplats med jättelampan rakt i nyllet, men med en pilsner i våra händer skrattade vi lite lätt åt det! Pilsnern smakade mumma och oavsett vad det var för pilsner så var den god, liksom man gillar läget! Jack och jag kom att prata om Frank Gunnarsson och Jack sa att han hade hört att Franks pappa var latrintummare i Lysekil och hans son, Frank alltså sa till honom engång att farsan jag kommer nog aldrig att att bli gift då pappan svarade - en sak har jag lärt mig i jobbet och det är att det finns ett lock till varje tunna! Jag var tvungen att köpa rockfotoramar på Gallerix, så vi svepte ölen, in och handlade ramarna för at sedan gå till bolaget i Nordstan och vet du, vi fick stå i kö för att komma in!!!! Har aldrig i mitt liv varit med om det förut! Väl ute i solskenet skulle vi sluta upp med Melinski, men han satt akterseglad på O´learys så Jack och jag gick tllbaka till båten Åtta Glas för en ny härlig pilsner. Där satt nu ett gäng trevligt couple från Fiskebäck, vi komi slang, kanske tack vare Jack´s t-shirt?!

Anyway, vi satt och "tjöta" en stund och det kändes som att alla var glada idag, fattas bara. Kolla in alla som sitter längs kajen vid Paddan och vallgraven, en stilla undran, vi männskor är ändå rätt lika när det väl kommer till kritan, eller vad det heter?

På väg hem strandade vi en pilsner på Pusterviks uteservering, även här sittandes i strålande solsken! Vi skulle vidare och via min lägenhet där jag gjorde iordning några rockbilder till mina nya ramar och som nu kan ses på Restaurang Karlssons Garage på Linnégatan, t.ex den här.

Vi fick i oss en härligt god(som vanligt) köttbulletallrik på Karlsson´s för att sedan gå vidare till KoM Bar och ikväll spelade en mycket skönsjungande kvinna vid namn Hannah Tolf och gitarristen Dick Ahlin. Fy f-n va bra det var, vilken röst, vilka låtar, vilket gitarrspel! Hög klass och då ska ni veta att de spelar för "hinken" alltså gratis inträde och chefen Fredrik går runt med hinken i pausen, och man kan då lägga hur mycket pengar man vill, jag la en tjuga, kanske lite snålt, men ändå!

Dagen och kvällen slutade med ett besök på lokala restaurngen La Sombrita där vi återigen satt på uteserveringen såhär mitt i natten den 4 april, fantastiskt! Nu fick vi sällskap av Veronika, en jobbarkompis till Jack och var hur mysig som helst!!!! Hej Veronika! Sicken lörda! Herregud va roligt jag har haft idag eller rättare sagt igår, eftersom jag skriver detta idag! Hasta la vista!

1 kommentar:

cosmo sa...

grym helg...???!!
ha det nu så kul i Budapest. Kolla in stämningen, historien kring staden, Wallenberg, cáfe New York, Gellertbadet och Fiskarbastionen
cosmo