torsdag 20 augusti 2009

But, i shake his hand......

Yes! Ännu en av mina stora favoriter har lämnat jordelivet och det ingen mindre än Willy De Ville från gruppen Mink De Ville. Den 6 augusti tog han farväl och lämnade oss med ett stort och brett musikutbud som dock finns kvar för mig att lyssna på! Han skulle fylla 59 år 27 augusti, klart för tidigt att gå "six feet under"! Gör dig besväret att lyssna in dig på honom, det är värt det, i promise! Jag och min kompis Masken fick uppleva honom live på konserthuset för ett antal år sedan och det blev en dunderkonsert!! Och vid konsertens slut väl framme vid scenen ropade jag på honom och han kom fram och tog mig i hand och jag sa till honom, thank you Willy, you´re great, och han smilade brett och bockade!! Glömmer det aldrig! Kolla in denna länk till hans hemsida
www.willydevillemusic.com

Och så finns han ju på Youtube och Spotify så´klart!

See you, Willy!

2 kommentarer:

Drake sa...

Tack för meddelandet. Har själv mest lyssnat sporadiskt på mannen.
kan du inte göra en lista på de album du tycker man skall börja med om man vill lyssna in sig bättre

Rustan sa...

Okej, men det tar en tid! Ingen dator ännu!