söndag 23 augusti 2009

Söndag i Göteborg!

Vaknar upp och vädret är sådär, regn eller sol, man vet ej riktigt vad?! Men jag tog mig ner till The Queen och såg Fulham mot Chelsea, där Chelsea vann "lätt" med 2-0. Min kompis Anders i Örebro skulle gå och se Elfsborg mot ÖSK på O´Learys och jag tog mig då vidare till Hemmaplan, f.d. Jeffreys pub på Karl Johansgatan och såg även denna match, dock missade jag alla målen då Gaismatchen Helsingborg pågick när jag kom och efter den matchen följde jag ÖSk förlustmatch som slutade 2-1 till Elfsborg, helt rättvist! GAis vann deras match med 1-0!

Efter det tog jag mig ner mot Linnéstan igen och kom på att min stora idol Malla Ronander spelade på Jazzå ikväll!!!! Vilken miss, för när jag kom dit var det utsålt och iof slapp jag betala 150 kr. i inträde! Jag stod utanför på "snikens kulle" och kikade in via fönstret och såg Malla, Thomas, Bengan och Nikke. Det gick bra att köpa pilsner och gå ut igen, så gjorde jag och efter en kvart sa dörrslusken att det var okej att gå in för 50 spänn, och det gjorde jag! De spelade alla de där grymma blueslåtar som bara de kan spela, helt underbart, och alla var glada så vilken spelning, helt fantastisk! Efterår utanför med en cigg i näven spelade jag upp min ringsingnal jag har på min mobil till Malla, och han sa -åh, det är ju jag, (Route 66) det var längesen jag hörde den låten, va roligt! Och han tog mig i hand och tackade, tyckte det var kul att höra denna gamla låt med Nature när de turnerade med Ulf Lundell nångång på 70-talet! Men så mycket övers till Uffe hade han inte!

1 kommentar:

Drake sa...

Du är en jäkel på att få en pratstund med dina idoler