onsdag 21 oktober 2009

Ett fint slut!

Var idag på S.t Lukas Kapell och fick vara med om ett sista farväl av min kusin Stig. Kapellet var i stort sett fullsatt med hans närmaste anhöriga, syskon och övrig släkt och vänner. Det började med Så skimrade var aldrig havet av Evert Taube och det var ju en bra start med tanke på Stigs stora intresse för hav och segling som han haft i stort sett hela sitt liv. Officiant Yngve Ernst påbörjade sitt inledningstal följt av cd-sången Don´t cry for me Argentina av A. Lloyd-Webber. Efter ett mycket fint minnestal om Stig och hans liv avslutades cermonin med en cd-sång, Här slutar kartan med Freddie Wadling, efter det diktläsning och till slut cd-sången Känn ingen sorg för mig Göteborg av och med Stigs granne Håkan Hellström. Efter att träffat Stig mest som ung så var det jättekul att på 90-talet, då Stig flyttat till Haga, en dag på Gillestugan träffa honom där och efter den dan blev vi lite som kompisar i området. På den tiden hade vi ett korpfotbollslag på Gillestugan, Tullen FC och Stig och jag var trogna supportrar och allt i allo, Stig ställde ofta upp och körde till matcherna. Och ända sen dess har vi stött på varann i Linnéstan, rätt som det var och ibland tog vi en pilsner ihop. En goare och roligare gubbe får man leta efter. Även under mina år i Tångudden träffade vi på varann emellanåt. Nu är det många med mig som kommer att sakna de där mötena med Stig. Men Stig, du finns med i mina tankar och jag skall vid mitt nästa besök på något av Linnéstans vattenhål ta en pilsner för dig! Vila i frid!

Inga kommentarer: