söndag 18 oktober 2009

Så var helgen över

Helgdagarna går fort och vad har hänt? Faktiskt inte så mycket denna helg. Lördagen började med att jag cyklade ner på stan och ställde cykeln och vandrade omkring, in i Nordstan, fullt med folk fastän klockan var tidig, ner till Clas Ohlson för att köpa cd, dvd skivor och bläckpatron tll skrivaren. Tog en fika på Mauritz kaffehus, gick in i några klädaffärer, det var ett tag sen sist, men hittade inget som passade. Var väl ner på stan i några timmar.
.
Väl hemma brassade jag lite lunch med nyinköpta tyska bratwurstar, smakade sådär, då är nog chorizos godare. Jag följde tipset på tv och såg Manu-Bolton på datorn, det blev ju seger med 2-1 mer än vad jag hade trott, skönt! Och skulle det inte ha varit för att Liverpool förlorade mot Sunderland! Ja, då hade jag haft chans på 13 rätt, nu blev det ingetting, jag spelar ett U-system ihop med min vän "Gotland" och denna vecka var det min tur att göra raden, så det var när i alla fall!
.
Men för engångs skull tippade jag en SpikHarryboy, tog ut två spikar och sedan fick Harryboy ta ut resten, jag satte en spik och det skulle ha varit två om nu inte den där Åke Svanstedt körde på tok galet, alldeles för passivt från start med sin häst Torvald och blev då instängd och hade sedan ingen chans att komma ifatt ledaren, dåligt Åke! Nu blev det 2 st femmor istället för 2 st sexor i vinst, 70 spänn på satsade 50! Så kan det gå! Godnatt!

Inga kommentarer: