fredag 27 november 2009

The Blues!

Lyssnar och ser dvd´n med min guru Steve Miller just nu och what a f-ck va bra det är! Kolla bara när de kör denna låt jag lyssnar på just nu, Mercury blues av K. C Douglas gjmord in 1949 and my favourite Steve Miller says in the concert " Were they only pay one side of the road" Stora och fina ord! Han e bäst, Mr. Steve Miller och vilket band han har med sig! Och han som spelar alltihop, trummor, munspel, tamborin och sång, ja, vad nu han heter, jo, Norton Buffalo is his name!! Han har varit vid Steves sida i 31 år! De är amerikanare men så j-la bra amerikanare! You are the best Mr. Steve Miller! Jag blir alltid på gott humör när jag lyssnar på Steve Miller Band, det måste vara ett gott tecken, och inte bara när jag var 18 år utan även nu........suck o stön, i love it!

Tänk om man ändå kunde bli musiker och slippa jobba på höghuset Sahlgrenska, där är det inget kul att jobba!!!

Och till slut så mejlade jag Steve för 5 år sedan, ang. att han kunde få spela på nitt 50 års kalas. Han hörde av sig och sa att han inte spelar på kalas! Punkt slut! Men jag älskar honom ändå!

Inga kommentarer: