fredag 4 december 2009

Det fanns en tid...

...då jag trodde på den riktigt stora kärleken! Ups and downs liksom och på den tiden ville jag bli en ny Lundell! Det är tidigt 80-tal och kvinnan i mitt liv då hette Ingela! Här är några alster som jag knåpat ihop på den tiden det begavs sig! Hjärta och smärta! Håll i hatten!

Med dig på ett vandringstråk,
genom årets alla tider.
Med dig i en öppen segelbåt,
vinden viner på, sent om sider.

Med dig på ett café med ost och vin,
i en bäcksvart natt.
Med dig, din charm och din goda min,
jag vill tro att jag funnit min lyckoskatt.
_________________________

Du är min ögonsten så skimrande och klar,
allt du gör är så enkelt, roligt och rart.
Du är dig själv, så ärlig du kan va´,
det är sådant som hos mig fastnar, som jag sa.

Du är hela tiden på jakt med tiden,
ingen mening att sova bort livet, som du sa.
Och du har förstått att inte ta något för givet,
men stanna upp ett slag och njut av livet.
_________________________

Mitt hjärtas lust, du får ej försvinna,
från min tid, min värld in i en dimma.
Du måste förstå vad du betytt och varit,
hos mig du är allt var än du farit.

Det har känts så fint att ha dig nära,
jag tror vi båda två varit kära
i varandra, så har det känts,
men nu undrar jag vad som har hänt?

RAL 80-tal

Inga kommentarer: