fredag 4 december 2009

Rebel Rebel

Återigen fredag! Dags för eftermiddagspromenaden. Går nog ner downtown till Saluhallen och köper räkor! Kom och tänka på min kusin Stig som när han köpte räkor så köpte han alltid för 100 kr, så ibland fick han mycke räkor, men som oftast mindre, kan jag tänka mig! Och Delikatesshörnan i Saluhallen säljer 1 kilo för 99 kr verkar vara fast pris?! Det får det bli! Och på Spåret har premiär ikväll med Luuk och Lindström, fär se hur de sköter sig i denna 20 år gamla Oldsberg klassiker! Annars fick jag reda på att min gamla idol på 70-80-talet kommer till stan i mars, Ricki Lee Jones från Chicago, denna underbara kvinna med den så sköna rösten och de härliga låtarna! Har alltid missat att se henne när hon varit på gång i Sverige, men nu är biljetterna säkrade, hoppas jag?!
. Och så helgtipset! Om ni nu har med er era etsningar på date´n så glöm för allt i världen inte bort dom hos helgens förvärv, som Herr Picasso visst lär ha gjort! Man kan ju undra vad som hände? Kom maken hem? Var det ersättning för vissa tjänster? Eller var han inte nöjd med dom? Det får vi nog aldrig veta! Från en rebel till Rickie Lee Jones version av Rebel Rebel, lyssna!

http://open.spotify.com/track/4VdY9Y7rNIPoEQdsEbXW0e

Inga kommentarer: