lördag 12 december 2009

Ganska vanlig bild idag!

Jag som är så rik kostade på mig en hämtpizza idag och när jag går förbi Hemköp på Linnégatan så står det en gammal man sådär lite lutande med överkroppen med en krycka i ena handen och en mugg i den andra handen! Och han såg svensk ut, till skillnad mot dessa utländska gamla männskor(Rumäner?) som sitter och tigger downtown, vid Nordstan! Man kan ju undra 1. Är de så fattiga så att de måste tigga pengar för mat och överlevnad eller är det 2. Som min kompis sa - Här sitter de och tigger och ser fattiga ut, medans de är rika i sitt hemland efter en tid i Sverige!

För min del tror jag det är nog så att de är riktigt fattiga och man kan ju bara undra WHY? Ett skäl som jag ser och det är redan deklarerat, det är att i dagens Sverige blir de rikare rikare och de fattiga fattigare! Är det denna utveckling, denna livstil vi vill ha i ett framtidens Sverige? Skall jag nu varje gång jag går till min Hemköp butik få se denna krumma gamla fattiga man stå där och tigga pengar? Jag mår dåligt av det, men det gör väl inte Reinfeldts kompiasr, de har, känns det som inga känslor de är lika kalla i sinnet som det var rätt att vara i ett gammalt nasityskland! Med dagens politik är vi på väg käpprätt åt helvete! Det är dags att handla, och som Kulturens Wektare en gång sa - Lenin hade rätt!

Inga kommentarer: