tisdag 29 december 2009

Veckans musikfråga!

Jag missade visst veckans musikfråga i lördags, får skylla på förkylning, jultider och allmän förvirring! Men då kommer lördagens veckans musikfråga nu istället!

Vilken svensk musiker/låtskrivare har skrivit dessa rader till den fantastisk fina sång det blev?!

"Så som barn i Barcelona när vi möttes som i trance
Över Ramblas ljumma nätter sjöng vårt blod i febrig dans
Vi dränkte våra jävlar och vi drack för drömmarna
för att jag alltid skulle älska dig med samma galna glöd
Jag minns ett särskilt leende, ett skratt i ögonvrån
ett sätt att hålla glaset och ett stycke av en sång
Bara skärvor av ett liv som var så nära mig just då
Att mina läppar skalv av kärlek när dom viskade ditt namn"

8 kommentarer:

Drake sa...

jag vet!! Plattan heter September. Tror vi såg honom med My och Kihlan en gång på åttiotalet

Rustan sa...

Och då menar du ju såklart, Dan Hylander! Och visst var vi och såg honom, kanske det var på Rondo? En härlig tid!

Rustan sa...

Glömde ju säga, grattis Drake!

Anonym sa...

Dan Hylander, då tänker jag på svart kaffe.

Drake sa...

Förresten heter sången; "Farväl till Katalonien"

Rustan sa...

Gott Rolf! Och visst e de den låten Drake!

Drake sa...

Nu kanske jag får pris:) Jag kan ta en av blandskivorna som du lovat.
Min adress är Hjortgatan 42
442 42 Kungälv

Rustan sa...

Okej då! Kommer på posten efter nyår! Nu drar jag till UK!