torsdag 6 maj 2010

Planera semestern??

Jo, nu när jag vet när semestern börjar så är det bara fundera på vart resan bär iväg denna sommar? Klart är redan att starten blir en flight med Ryan över nordsjön och ett besök hos mina vänner John och Trish i Bedfordshire i några dagar! Men sen då?? Det är frågan och när jag är inne på just Ryans hemsida så finns många BILLIGA resor som väntar! Barcelona? Krakow? Milano? Malta? nej, puh för varmt! Riga? Salzburg? Jomen varför inte? Uppleva en vecka i Österrikiska alperna på sommarn, vore häftigt att ta kabinen upp till toppen och sen vandra ner för backarna som du normalt forsar nerför på en kvart med skidor på, men att gå, det tar timmar!! Hmm, det vore något, men.......

....samtidigt lockar livet som luffare, på tåg alltså! Det är en skön frihet att åka tåg. Liksom planera för dagen, Wagrain vidare till St Johann, sova lite, vidare till Munchen, Prag, Budapest, ja, vart du vill i hela Europa. Ja, vad vill jag? Vad gäller flygluff med Ryan så gäller det att beställa biljetter nu!!! Då kan det bli jävligt billigt, men i år har jag ännu inte bestämt mig fullt ut? Kanske ändå tågluff, nja, eller flyga, nja, kan nån hjälpa mig att få tummen ur???

1 kommentar:

Mammatilltre sa...

Att planera är en väldigt stor del av resan. Lycka till!