måndag 3 maj 2010

Sverige är fantastiskt!

Ja, med tanke på askmoln och andra oroligheter lite var stans nuförtiden runt om i världen kanske det ändå är lugnast att fira semestern på hemmaplan i år?! I alla fall begav jag mig och min gamla mobilkamera iväg på en "kortis" till Dalslandsmetropolen, Åmål!

Och bodde på vandrahemmet beläget med utsikt över Vänern och småbåtshamnen, men även järnvägsspåret som låg alldeles intill. det hördes s.a.s.! Kanske vi var där några stycken och när jag checkade ut som sista man sådär vid kvart över tio satt receptionisten och väntade på att få gå hem! Obs! totalöverbelagt i samband med Åmåls bluesfestval, inte en chans sa hon med ett småleende på läpparna!

Ja, för 200 spänn var det helt okej för mig, för bara utsikten var värd 200 spänn! Skithus och dusch som brukligt i korridoren, men en natt eller så är det inga problem för mig! Som jag brukar säga - jag sover ju bara där, skall ju inte sitta och häcka på rummet!

Men vi är ju Västra Götalands län??!! Dock alldeles på gränsen, Säffle verkar bara vara 10 km nordöst och då är man ju i Värmlad, så det är väl denna tidning som gäller även i Åmål, kantänkas?!
.
Hade tid till rundvandring en Valborgsmässoafton i Åmål och på förkvällen var det som brukligt pompa och ståt med sång och musik för att välkomna sköna maj! Lite senare gick folket till kyrkan, dock inte jag! Jag fick min kyrkliga dos för det här århundrandet den där Plurakvällen i Annedalskyrkan!
.
Kvällens begivenhet var Ronander Blues, de spelade på Hamncompagniet som var stort, mycket stort ställe denna kväll, då det bara kom ca. 50 st. hängivna fans och andra nattklubbsgäster, lokalen tar 600! Men bandet var proffsiga och genomförde konserten!
.
Spelningen var bra som den oftast är med dessa musiker, men Mallas sång gick inte riktigt fram och jag råkade säga det till honom, då säger han - E du ljudtekniker? Men han kanske var lite sur över att folket var på streetracing fest i Mellerud denna kväll, som en polare till mig uttryckte saken! Haha!
.
Var hemma sent på natten, eller tidig morgon! Och sedan utkörd från vandrahemmet vid 10, hårda bud i Mellerud! Tåg hem igen, och det var en rolig upplevelse, lillsemestrar är något att föredra!

Inga kommentarer: