måndag 16 september 2013

Alabama Shakes i Slottsskogen!


Det var på Weg Out West, ursäkta jag menar Way Out West på torsdagen  Lillemor, Masken och Jag fick höra på mina nya favoriter Alabama Shakes! Vilket störtbra band, helt i min smak!



Jag får tacka Christer Fridhammar som tipsade mej om det här bandet!!


Ja, dom var riktigt bra! Och efter giget och efter en vegpasta och två öl, ca. 20.00 fick vi beskedet om att huvudattraktionen för kvällen, Neil Young hade ställt in! Gitarristen Frank Sampredo hade klämt fingrarna i en dörr! Mycket besvikna lommar vi därifrån illa kvickt! WOW arrangören gick snabbt ut med att köpta torsdagsbiljtter nu gällde för hela WOW festivalhelgen! Fair tyckte dom, men det tyckte inte jag! Hade jag velat gå och se band andra dagar och kvällar så hade jag köpt 3 dagars biljett, nu var det bara 2 band jag ville se och därför köpte jag torsdagsbiljett! Men ingen ersättning får man bara för att det är en fesival!! Jag tycker att man skulle fått 500 kr av 1000 kr betalda tillbaka, för vi fick ju i alla fall sett Alabama Shakes! Dåligt tycker jag Way Out West och Luger! Nästa år? Nej tack! Videos på Alabama Shakes går att ses på www.youtube.com/rulle2008

Inga kommentarer: