onsdag 6 maj 2009

Drömresan

Allt sedan jag sålde min segelbåt för några år sedan och bestämde mej för att sticka ut och resa och upptäcka nya platser så har det faktiskt blivit en och annan resa men inte längre bort än Europa, men ändå. Det har blivit tågluff, flygluff och London har jag snart tappat räckning på antal gånger jag besökt de senaste åren! Men nu har jag hittat min drömresa! Det var faktiskt en patient på jobbet som tipsade, han har själv varit ute och rest i världen och rekommenderade två lite annorlunda resebyråer, den ena heter Läs & res och den andra Världens resor och erbjuder lite mer spännande och äventyrliga resor än de vanliga resebyråerna.

Och min drömresa heter så här Vietnam från norr till söder och som byrån beskriver som följer "Vandra i bergen och cykla på landsbygd. Vietnam sjuder av aktivitet och människor är i ständig rörelse. I städerna pågår komersen dygnet runt och på landsbygden från tidig morgon till mörkrets inbrott. Du reser genom hela Vietnam och kommer att kryssa runt i Ha Long Bay, uppleva Hoi Ans charm, och njuta av sol och bad på Phu Quoc. Landsbygden får du uppleva per cykel och till fots och du får smaka på skillnaderna mellan Hanoi och Saigon". Resans längd är hela 28-30 dagar och kostar 26-29 000 kr. Just nu 2000-3000 rabatt beroende på vilken resa du väljer! Och nån dag skall jag vara med på en sån här resa, hoppas innan det även här blir för turistexploaterat, hänger du me????? Just give me a call!!!
.

Inga kommentarer: