söndag 31 maj 2009

Polis, finns dom?

Under all kritik till polisen, ja, menar när du ringer dom så får du stå i kö............va? Stå i kö? Nu har det gått så långt att det finns inga resurser även inom polisväsendet, eller så är det så enkelt at polismyndigheten inte bryr sej längre om det begårs några brott!!!! Ungefär så här, vad kan vi göra åt det??? Polisens rent av slappa attityd idag gör att alla kan bli bankrånare utan att behöva oroa sig för att bli gripna!! Va e de för j-la attityd???? Men som i övrigt i samhället så förfaller det, ingen tar ansvar längre och när man(jag) känner som så att polisen bara glider och kan inte ingripa och avvärja ett brott och har en allmän vårdcentralsattityd, då blir man arg, kanske inte på enskilda poliser utan ledningen och kanske framförallt, då är vi där igen, på våra politiker! Vilka rövhål de e som bestämmer! Allt blir bara sämre, vill man ha kontakt med polisens ledningscentral 114 14 så tar det säkert en kvart en halvtimme innan du får kontakt, va e de för jävla skit! Kan man lita på polisen???? Inte ett skit, ja säger bara f-n va allt har blir sämre! Lägg av att betala skatt demonstrera mot det havererade samhället, rättsamhället! Fy f-n! Och tillslut när du säger till på skarpen att du vill tala med en polis istället för en civilanställd då är de så spydiga och orkar inte ta till sig ärendet utan hänvisar till ledningscentralen på måndag! Diplomater är dom som man pratar i telefon med! Kyligt!

Och då kan jag berätta om hur poliser är! Jag jobbade på tillnyktringsenheten där polisen kom med våra klienter(vissa i alla fall) och vi skulle ha jobbfest! Tjejerna på jobbet bjöd in poliserna och vi hyrde kronhusbodarna! Alla vi tre grabbar från TMC var där och alla tjejerna såklart samt ett antal poliser kom också! Vi åt och drack, dansade. Och under kvällen dök det upp poliser som var i tjänst, för att kolla upp sina kollegor (som var lediga) samt spana in våra snygga tjejer på TMC. Klockan blev ett och vi blev tvungna att lämna lokalen då en av poliserna som var ledig säger att vi åker hem till mig! Och utanför lokalen står det nu tre polisbilar och vi, alla som hade lust att följa med bara intog polisbilarna! Och jag hamnade i piket bilen och eftersom jag är grabb så fick jag sitta i ett ledigt säte drickandes öl, inga problem! Och min kvinnliga kollega satt i en uniformerad polis knä hela vägen till Majorna, de skrattades och sjöng, alltså i en piketpolis bil som var i tjänst! Vi fortsatte sedan med efterfest hos den lediga polismannen till 04-tiden då det var dags att åka hem och jag minns det så väl att en av poliserna då ringer ledningscentralen och beställer tre eller fyra polisbilar för att skjutsa hem oss! Sagt och gjort tio minuter senare står det tre bilar utanför och det var bara att glida in och säga vad man ville åka, så efter ett tag så var jag också hemskjutsad och berusad som jag var, så sas det bara ohoj, tack ska du ha till polisen som körde! Vilken lyx!

Poliser är också männskor, men så kan det gå!

1 kommentar:

Drake sa...

Av detta kan man lära att vill man ha polisens hjälp så skall man bjuda in dem på fest .