onsdag 4 november 2009

Gratis med motion!


Efter en lång dag på jobbet med iordningställande av det "nya" sömnlabbet föreslog min kollega, teknikern C-G att vi skulle gå och ta en öl på lokal! Okej, inga problem, och 1 öl alltså, C-G hade bilen med sig. Vi möttes vid Sahlgrenskas huvudentré och jag frågade honom var han hade
ställt bilen? Den står nere i Toltorpsdalen, sa han! Du skojar, sa jag. Nä, det är sant säger han! Vi började trampa raskt och jag trodde han skojade med mig för att vid parkeringshuset vid södra porten säga, haha, gick du på den lätte?! Men icke sa nicke, vi gick förbi parkeringshuset uppför backen och sedan ner för backen till Toltorpsdalen förbi skylten som förklarar att nu är vi i Mölndals stad! Men herregud sa jag, nu är vi ju i Mölndal och det är ju hur långt som helst att gå! Jaja, sa han det är bra med lite motion och du! Ölen kommer att smaka så mycket bättre efter en sådan här promenad! Jaja, tänkte jag, han har ju rätt i det, men inte undra på att vi kallar C-G för "halva priset"! Det är gratis att parkera nere i Toltorpsdalen!

Inga kommentarer: