lördag 9 januari 2010

"Jag går på promenaden....

....jag börjar vid bensinstation en dag då allt känns kass" Nä, så farligt är det inte utan jag tog mig ner till Järntorget och gick sedan längs Göta Älv denna underbara soliga vinterdag, kanske uppåt 10 minus i luften så jag fick ta på mina "long johns" för första gången denna vinter! Senare kom jag in till Gothenburg city centre där jag stegade in på "skithuset", NK, alltså och det var C-G priser där, m.a.o. halva priset och en munkjacka från Levis butiken blev dagens billiga inköp! Och jag kände av en svunnen tid då jag var på "skithuset" detta NK som Cosmo, Jack och jag vallfärdade till på 80-talet nästan varje lördag med fika på deras takterrass som nu är ett minne blott. Vi brukades träffas vid Järntorget vid 11 blecket och vandrade sedan Kungsgatan fram, väl på takterrassen intogs fika och vi summerade över fredagskvällen begivenheter, vad hamnade du? Fan va skoj vi hade!, typ! På senare tid tog vi oss till Mauritz Kaffehus istället, men på Ölhallen 7:an hamnade vi som oftast på också, fast lite senare på dagen! "Those were the days"
.
Här på Norra Liden med magnifik utsikt bodde jag ett antal år på det glada 90-talet. Dock endast en etta och på den tiden gick motorleden nedanför så det var ett j-la liv dygnet runt! Idag skulle det vara kanon att bo där!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nostalgi och nutid