måndag 8 februari 2010

Lördag!

Peo, Lina, Olle och jag fick en god promenad runt om i Örebro city på lördagsförmiddagen. Vid 4-tiden infann sig Peo och jag på O´Learys och såg Manu vinna överlägset med 5-0 mot Portsmouth! Ölen kostade 62 spänn och det är ju tur att jag kan se matcherna på datorn normalt annars kan det bli ett dyrt nöje!
.
Senare på kvällen blev det trerätters middag hos Peo. Först kräftstjärtar på toast med creme fraich, dill och citron till det ett gott Nya Zeeländskt vitt vin(Lina tipsade om det).
.
Huvudrätten bestod i Lammstek och potatisgratäng samt en frisk sallad därtill. Och ett gott Toscanavin smakade bra till det här!
.
Som dessert blev det hallon, glass och maräng, mumsfillibabba!
.
Vi visste att det skulle spela ett band på O´Learys senare på kvällen så Peo och jag fick skjuts av Anders S dit. På scenen stod Pigs In Space och de spelade hårdrockscover, typ LOK m.fl. jag inte kan namnen på, men det var riktigt bra och det var kul att rocka loss!

Inga kommentarer: