tisdag 18 maj 2010

En musikalisk tragedi!

Göteborg har gått miste om ett mycket bra musikställe, det råder sorg för oss musikälskare!! Efter nu ett antal år stängs KoM BAR, detta lilla gemytliga ställe i Linnéstan som i stort sett erbjudit oss livemusik från torsdag till lördag året runt! Vi gråter, var skall vi nu gå och lyssna på bra band? Okej, Galliano finns ju, men kommer inte upp i KoM BAR´s själ till musikställe och såklart Jazzå, men det är ju bara söndagar!! Dirty Records har öppnat en musikscen, men det är tidigt, tidigt på kvällen, Jazzhuset och Roxy finns ju, men det är ofta dyrt inträde och så kommer ju jag inte in för Gunnar är fortfarande arg på mig! Nä, nu är jag villrådig när fredagen kommer och KoM BAR inte längre finns! Göteborgs Bluesförening är jag ju med i, men de har ju bara tillställningar lite då och då, inget sådär varje fredag och lördag! Okej, NEF finns ju också, men för jazzigt där ibland! Nä, du Fredde, du har ställt till med bekymmer för mig och många andra! Men stort tack för tiden som varit!!!
.
Hur många bra band som helst har jag hunnit med att bevittna på KoM BAR ofta med fritidsmusiker som spelar som proffs, men även rutinerade heltidsmusiker, alltså en salig blandning av band och stämningen har alltid varit god och på topp! Vila i frid!

3 kommentarer:

SCALEY SCALES sa...

That's bad news. Why does it close. I was looking forward to going to see some good bands when we come over in 10 days. That was a good place. What will it be now, another KEBAB shop or upper nose coffee house? Bad news. bad news.

Anonym sa...

Trist utveckling med sådan avveckling!

Anonym sa...

Jag är bortrest på lördag så därför inget göteborgsvarv, men jag kommer gärna till Linnégatan någon kväll och tar en öl. Och om ett par månader så är vår idol i Trägårn. Härliga tider!