fredag 24 april 2009

Äntligen!

Jag har fått reda på att min favorit Magnus Lindberg "den sista rockpoeten" har släppt nytt! CD´n - Ett Eget Liv - släpptes 22 april! Det måste kollas upp! Har han gjort något dåligt....hm? Kanske Grymlings tiden, men med att ha gjort en låt som Röda Läppar är det förlåtet! Och vilken männska han är, en mer sympatisk och ödmjuk kille får man leta ihjäl sig efter. Så här säger han själv om nya cd´n, ”Ja, jag tycker själv att jag kanske tänker mer på vad jag skriver nu. Och det hänger naturligtvis ihop med att jag lever ett annat liv i dag och därför skriver jag lite mer om saker utanför mig själv. Man kan inte gärna klaga på andra när man inte är bättre själv. Jag vet inte om jag själv blivit en bättre människa, det får andra tycka om. Men jag tycker verkligen att den här plattan är bättre än det jag gjort tidigare” Till skivbutiken snarast!

Ps! Magnus spelar på Debaser i Stockholm 20 maj! Någon som vill hänga med upp på giget? Ds!

2 kommentarer:

Drake sa...

Han även en av mina absoluta favoriter
Hans bästa plattor är :
1.Som natt och dag (1978)
2.Röda läppar (1981)
3. I en hand (1982)

Rustan sa...

Intressant! Jag sätter nog Röda Läppar först!