lördag 10 oktober 2009

Okej då...Glenn Hysén

...jag hoppade av militärtjänsten, du vet infanteriet i Sollefteå! Nä de var inte min stil! Jag och några andra såg till att innan vintern kom att ordna med så vi fick vapenfritjänst! Mumma, tyckte jag och anslöt mig till på den tiden världens bästa sjukhus, nu SU/Sahlgrenska med hopp om överlevnad! Jag fick min placering på Thorax och det innebar att jag skulle vara tre månader på vårdavdelninng och tre månader på IVA och till slut tre månader på Operation! Första dagen på operation står jag vilsen och skall bara titta på i en sån där rymdklädsel, Och det är dags för en hjärtoperation och då säger Professor Göran William-Olsson till mig - Öh, du där, kan du trycka på gasen med foten som du har på din sida, jag fattar noll, men han säger igen, -du där gasa på så det händer något, sagt och gjort så börja det lukta bränt skinn!

Nu hade vi sågat upp bröstkorgen och såg hjärtat som var äckligt gult, och professor William-Olsson sa direkt, - en typiskt rökare! På den tiden rökade jag, men efter det jag hört, slängde jag mina cigg i soptunnan.



Gleen Hysén kommer senare!